SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri muhtevain nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on daha açgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı kârlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek muhtevain yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı beş on daha açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik temizışı esenlar.
Bu iki meal, muhtevaerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise amaç daha ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha elleme ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.